אזור תעשיה ברקן ואזור תעשיה אריאל הפכו בשנתיים האחרונות לאזורים מבוקשים מאד. הסיבות העיקריות לכך הן ארנונה זולה וזמינות גבוהה של פועלים משטחי הרשות הפלסטינאית. הפועלים משטחי הרשות אינם נדרשים לעבור דרך המחסום הממוקם מערבית לברקן ואריאל, ועל כן יכולים להגיע לעבודה כמעט בכל מצב בטחוני. כמובן שהמרחק הקצר לשטחים משפר את הנגישות עבור הפועלים. אזור תעשיה ברקן נהנה מזה שנים מאחוזי תפוסה גבוהים ויש קושי למצוא בו מבנים למכירה. מרבית המבנים למכירה בברקן אינם חדשים, אך למרות זאת חלקם עברו שיפוצים בשנים האחרונות והתקרה הוגבהה ל 12-14 מטר. קרקעות למכירה בברקן עומדות היום על סדר גודל של 2 מליון ₪ לדונם ויותר. התב"ע באזור תעשיה ברקן ואזור תעשיה אריאל היא לתעשיה, ולכן בעלי מחסנים או יבואנים המפיצים סחורה ולא מייצרים, יתקשו לקבל רישיון עסק. התב"ע מיועדת ליצרנים ולמפעלים.  באזור תעשיה ברקן ואזור תעשיה אריאל יש ביקוש רב למבנים למכירה או לרכישה, ובעלי עסקים רבים ממתינים מזה תקופה ארוכה להקצאות של המנהל. הבעיה היא שלא ברור כיום מתי תהיה ההקצאה הבאה, וגם ככה רב הביקוש על ההיצע. הקירבה של אזור תעשיה ברקן ואזור תעשיה אריאל למרכז הארץ ולאזור השרון בפרט, הביאו בעלי עסקים"לגלות" את האזור בשנים האחרונות. צרכי המפעלים והיקפי העבודה גדלו, ובעקבות זאת נאלצו בעלי מפעלים לצאת מפתח תקווה, חולון, תל אביב וכו, לאזורים בהם ניתן לרכוש מבני תעשיה איכותיים במחירים סבירים. הנגישות הטובה לכוח עבודה זול יחסית (ואיכותי), משכה בעלי מפעלים אלו לברקן ואריאל.העובדה באזורי תעשיה אלה נמצאים בניגוד לכיוון הפקקים, העצימה עוד את הביקוש. כך חברו להם מספר גורמים ביחד (ארנונה זולה, כח עבודה נגיש, שטחי קרקע ומבנים למכירה במחירים סבירים ונגישות תחבורתית) והקפיצו את הביקושים באזורים אלו.

מחירי המחסנים למכירה ורכישה בברקן ובאריאל עומדים היום על 6,000 ₪ למ"ר ₪ למ"ר, ואיתור שטח גדול לרכישה או למכירה במחיר הגיוני, הפך למאתגר מאד. כמו כן, מרבית המבנים למכירה אינם ברמה גבוהה, וזה מתבטא בתקרות נמוכות יחסית, מבנים ישנים מאד ומוזנחים ועוד. נשאלת השאלה האם מפעל או בית מלאכה גדול או חברה המעוניינת במבנה, מסוגלים לשלם יותר מ 6,000 ₪ למ"ר והאם זה משתלם להם. במציאות אנו רואים שכל עוד מדובר בחברות המעוניינות בשטחים קטנים יחסית, הן יודעות לשלם מחירים גבוהים יותר למ"ר. כאשר מדובר במבנים של אלפי מ"ר והמכפלות גבוהות יותר, המצב משתנה, ורבים מהמפעלים מעדיפים להמתין להקצאות. היעדר הקצאות באופק מעט "תוקע" את העסקים המקומיים שנאלצים להסתדר במבנים הקיימים.

חברתנו משווקת מבני תעשיה למכירה באזורתעשיה אריאל ובאזור תעשיה ברקן, במחירים של 5,500 – 6,000 ₪ למ"ר.

כמו כן, אנו משווקים שטח למכירה באזור תעשיה אלפי מנשה. שטח זה מתאים גם ללוגיסטיקה ואחסנה.

רכישת לוגיסטיקה, תעשיה ונדל"ן עסקי באמצעות חברת מעוף –

חברתנו בעלת ניסיון של למעלה מ-20 שנה בייעוץ, תיווך ושיווק נדל"ן מסחרי ומניב. אם אתם מחפשים מבני תעשיה לרכישה באזור תעשיה ברקן ובאזור תעשיה אריאל ובסביבה הקרובה להם, הצוות המנוסה שלנו יוכל לעזור לכם לאתר את המבנה המתאים ביותר לצרכים ולמטרות שלכם.

מוזמנים ליצור איתנו קשר בשביל להתניע את התהליך בטלפון – 072-3308826, 054-5333528 – אליאב, 054-5333523 – אסף.

מוזמנים לעיין גם במחסנים להשכרה במרכז >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *